نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

تسلیم میشوم ولی با شناخت ومعرفت
نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

تسلیم میشوم ولی با شناخت ومعرفت

اربعین داره میاد

سلام بروح شهدا 

اگه یادتون باشه در مورد اربعین حسینی ع یه توضیحاتی داده بودم اونایی که نخوندن در مطالب قبلی حتمی مطالعه کنند . 

سه چهار روز بیشتر نمانده ، این اربعین توئه ، اربعین منه ، آیا چیزی فهمیدی ؟ 

این مهلت هم داره تموم میشه !

چهل روز داره بهت میفهمونه که دوست داره پاک باشی تا دوستت بشه .

به خدا نمیدونم آدما چطوری فکر میکنن ؟ فکر میکنن امام حسین ع نیاز به عزاداری تو و من داره به والله در عرش از ناله مادرش ملائک از هوش میرن پس عزاداری تو و من گنهکار یعنی چی ؟ بابا گریه مون هم برای خودمونه ! 

چرا به خودت نمیایی ؟ اینها همش مهلت اصلاحه ، بعد اومده این مهلت رو با معنویاتی میکس کرده بلکه تو ! کسل نشی ، چون میدونه فحشا و فساد در ما طغیان میکنه و ما زود خسته میشیم و برای هدایت و دوام عشق تو او مده غمی را به وجود آورد و عشقی را نهادینه کرده اونم به قیمت قطعه قطعه کردن عزیزترین مخلوقش ، تا بلکه ، به تو ! اثبات  کنه . . . . 


        دوستت داره .


دیگه وقتشه توهم یه تکونی به خودت بدی .

 

خداوندا هدایتی در خور دوستی خودت برما عنایت کن . 


حقیرم فقیرم دخیلم ذلیلم یا الله

وسواس الخناس

سلام به پاکان 

در جلسه پنج شنبه هفته گذشته سوره ناس تفسیر و تفهیم شد و به لطف حضرت حق نتایج خوبی به دست آمد . 

یک نکته بسیار حائض اهمیت بود که به نظرم رسید که برایتان بنویسم شاید کمکی برای دوستان گرامی بود و این حقیر را نیز مورد دعای خود قرار دهید . 

ومن شر الوسواس الخناس ،

خوب در مورد این آیه تفاسیر بسیار شده و موضوعات بسیاری گفته شده ، وسواس خناس که از وسوسه های شیطان و به تعبیری از فرزندانش است اصلی ترین کارش ایجاد وسوسه در قلب انسان و گرفتار کردنش به توهم و تخیل و غافل کردن انسان از خدا به صورت بسیار سخت و حرفه ای ، او در انسان چنان ندایی میکند که انسان به اشتباه فکر میکند ندای درونی اوست و  الهی می باشد و اگر ریز بین نباشی بعد از مدتی که احساس میکردی در راه خدایی ، متوجه میشوی مرکب شیطان بودی و یکی از کارهای وسواس خناس از یاد بردن استغفار از یاد انسانهاست و درگیر کردن آنها با توهم و آرزوهایشان است .  

این شیطان بیشتر در انسانهایی حلول میکند که مغرور به داشته هایشان هستند و گوش های خودشان را از شنیدن ، کر کرده اند و خود را عارف باالله می دانند در حالی که عارف به خودشان نشده اند ، الله اعلم . 

خداوندا آنچه را که برای ما هدایت است در تقدیر و مسیر ما قرار بده که هرچه ما خواستیم موجب ذلت و هر آنچه تو دادی نعمت گردید . 

حقیرم فقیرم ذلیلم دخیلم یا الله 

پندی با تجربه

سلام به روح پاکان

همین حالا رو اگه خوب بسازی نه گذشته بدی خواهی داشت نه نگران آینده هستی چون اون چیزی که ساختی نه نیاز به جبران داره نه خراب کردن .

حقیر سرتا پا غفلت

خفت دنیا

سلام به پاک سیرتان

روزی بهلول بر هارون‌الرشید وارد شد.
خلیفه گفت: مرا پندی بده!
بهلول پرسید: اگر در بیابانی بی‌آب، تشنه‌گی بر تو غلبه نماید چندان که مشرف به موت گردی، در مقابل جرعه‌ای آب که عطش تو را فرو نشاند چه می‌دهی؟
گفت : ... صد دینار طلا.
پرسید: اگر صاحب آب به پول رضایت ندهد؟
گفت: نصف پادشاهی‌ام را.
بهلول گفت: حال اگر به حبس‌البول مبتلا گردی و رفع آن نتوانی، چه می‌دهی که آن را علاج کنند؟
گفت: نیم دیگر سلطنتم را.
بهلول گفت: پس ای خلیفه، این سلطنت که به آبی و بولی وابسته است، تو را مغرور نسازد که با خلق خدای به بدی رفتار کنی.

حقیرم فقیرم ذلیلم دخیلم یاالله

شیعه مبنا و اصول زندگانیش بر اساس عقل و تعقل است .

سلام به روح پاکتان

«مَنْ أَرادَ الْغِنی بِلا مال وَ راحَةَ الْقَلْبِ مِنَ الْحَسَدِ وَ السَّلامَةَ فِی الدّینِ فَلْیتَضَّرَعْ إِلَی اللّهِ فی مَسْأَلَتِهِ بِأَنْ یکْمِلَ عَقْلَهُ، فَمَنْ عَقَلَ قَنَعَ بِما یکْفیهِ وَ مَنْ قَنَعَ بِما یکْفیهِ اسْتَغْنی وَ مَنْ لَمْ یقْنَعْ بِما یکْفیهِ لَمْ یدْرِکِ الْغِنی أَبَدًا.»:

هر کس بینیازی خواهد بدون دارایی، و آسایش دل خواهد بدون حسد، و سلامتی دین طلبد، باید به درگاه خدا زاری کند و بخواهد که عقلش را کامل کند، هر که خرد ورزد، بدانچه کفایتش کند قانع باشد. و هر که بدانچه او را بس باشد قانع شود، بینیاز گردد. و هر که بدانچه او را بس بُوَد قانع نشود، هرگز به بینیازی نرسد . 


«إِنَّ الْعُقَلاءَ زَهَدُوا فِی الدُّنْیا وَ رَغِبُوا فِیالاْخِرَةِ لاَِنَّهُمْ عَلِمُوا أَنَّ الدُّنْیا طالِبَةٌ وَ مَطْلُوبَةٌ وَ الاْخِرَةُ طالِبَةٌ وَ مَطْلُوبَةٌ مَنْ طَلَبَ الاْخِرَةَ طَلَبَتْهُ الدُّنْیا حَتّی یسْتَوْفی مِنْها رِزْقَهُ، وَ مَنْ طَلَبَ الدُّنْیا طَلَبَتْهُ الاْخِرَةُ فَیأْتیهِ الْمَوْتُ فَیفْسِدُ عَلَیهِ دُنْیاهُ وَ آخِرَتَهُ.»:

به راستی که عاقلان، به دنیا بی رغبتند و به آخرت مشتاق; زیرا می دانند که دنیا خواهانست و خواسته شده و آخرت هم خواهانست و خواسته شده، هر که آخرت خواهد دنیا او را بخواهد تا روزی خود را از آن دریافت کند، و هر که دنیا را خواهد آخرتش به دنبال است تا مرگش رسد و دنیا و آخرتش را بر او تباه کند.


و این نگاه بزرگان مذهب تشیع می باشد . 

نه خرافه به آن وارد هست نه افراط بلکه کاملا عقلانی . 

حقیرسرتاپا نیاز

شیعه امامانی عاقل و متفکر و دانشمند داشت و دارد .

سلام بر پاکان 

قالَ الاِْمامُ الْکاظم(علیه السلام):

1- تعقّل و معرفت

«ما بَعَثَ اللّهُ أَنْبِیاءَهُ وَ رُسُلَهُ إِلی عِبادِهِ إِلاّ لِیعْقِلُوا عَنِ اللّهِ، فَأَحْسَنُهُمُ اسْتِجابَهً أَحْسَنُهُمْ مَعْرِفَةً لِلّهِ، وَ أَعْلَمُهُمْ بِأَمْرِ اللّهِ أَحْسَنُهُمْ عَقْلاً وَ أَعْقَلُهُمْ أَرْفَعُهُمْ دَرَجَةً فِی الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ.»:

خداوند پیامبران و فرستادگانش را به سوی بندگانش بر نینگیخته، مگر آن که از طرف خدا تعقّل کنند. پس نیکوترینشان از نظر پذیرش، بهترینشان از نظر معرفت به خداست، و داناترینشان به کار خدا، بهترینشان از نظر عقل است، و عاقلترین آنها، بلند پایه ترینشان در دنیا و آخرت است.


نظر بدین ، آیا پیشوایان شیعه رو چگونه می بینید ؟ 

حقیرم فقیرم ذلیلم دخیلم یاالله

ولایت علی اللهی است چرا نمیپذیرند .

سلام به روح پاکتان

امروز میخوام در مورد تفکیک عقاید شیعه ، البته در حد توان و رزقم مطالبی را عرضه کنم . بعد از پیامبر ص بنا به فرمایش خداوند که انسان را بدون سرپرست و حجت رها نمی کنم حضرت رسول ص علی ابن ابی طالب ع را به عنوان جانشین خود علام کرد و پیروان او را رستگاران آخرت اعلام کرد . اما به شیعه علوی اتهاماتی را به سبب دشمنی بعضی از افراد زدند که بسیاری از علما نیز جواب آنها را دادند و این حقیر از این موضوع میگذرم . اما در بعضی از ابهامات آنقدر بی انصافی کردند که شیعه را متهم به شرک کردند که موضوع بحس این حقیر آنجاست . یکی اینکه شایعه کرده اند شیعه امامان ع را شریک خدا کرده اند ؟؟؟  چطور ممکن است شیعه که امامان ع  را جانشین پیامبر ص و وصی او میدانند آنها را در حد خدا بدانند »می آیند با نشان دادن چند قطعه ویدئو که چند جوان احساسی شدند میخواهند کل عقاید شیعه را زیر سوال ببرند « ما در ادیان مختلف فرقه های مختلفی داریم که بر حسب احساسات اشتباهاتی را دچار میشوند که عقلا آنها را به کفر متهم میکنند در حالی که آنها کافر نیستند فقط احساساتشان به علت ناآگاهی باعث تنشهایی میشود که دید دیگران را نسبت به کل آن دین یا مذهب عوض میکند و حتی بهانه ای برای دشمنان به دست می آید که بتوانند جبهه گرفته حمله کنند . 

اگر شما به دنبال شیعه راستین علوی میگردید سلمان فارسی ، ابوذر ، میثم و در عصر حاضر شیخ جعفر مجتهدی ، علامه طباطبایی ، سید هاشم حداد ، علامه امینی و . . . 

در سوره نساء چنین آماده :

یا أیها الذین آمنوا أطیعوا الله و أطیعوا الرسول و أولی الأمر منکم فإن تنازعتم فی شیء فردوه إلى الله و الرسول إن کنتم تؤمنون بالله و الیوم الآخر ذلک خیر و أحسن تأویلا ﴿۵۹﴾
اى کسانى که ایمان آورده اید، خدا را اطاعت کنید و پیامبر و اولیاى امر خود را[نیز] اطاعت کنید؛ پس هر گاه در امرى [دینى ] اختلاف نظر یافتید، اگر به خدا و روز بازپسین ایمان دارید، آن را به [کتاب ] خدا و[سنت ] پیامبر[او] عرضه بدارید، این بهتر و نیک فرجام تر است. (۵۹)

در این آیه منظور خداوند از ولی امر کیست ؟ آیا خداوند امت پیغمبر ص را به حال خودش رها میکند؟ یعنی علم به این نداشت که بعد پیغمبر ص اختلاف در بین آنها برای جاینشینی به وجود می آید ؟ و یا انتخاب ولی امری که جای پیغمبر ص را میگیرد را به عهده خودشان یعنی امت میگذارد ؟ همانان که در ظاهر با پیغمبر بودند ولی هنوز بغض و کینه پدرانشان در سینه هایشان بود و متعدد خداوند در قرآن متذکر این موضوع شده ؟ کسانی که در اواخر عمر پیغمبر ص او را متهم به حضیان و بی خردی کردند و وصیت او را خطری برای جمعیت مسلمین دانست ، یعنی خودش را عاقلتر از پیغمبر ص میدانست و زمانی که همین کفار از بی پسر بودن پیامبر ص شادی میکردند خداوند سوره کوثر را نازل فرمود کوثری جاری تا قیامت که علما ، شاگردان همین کوثر جاریند .

کسانی که زندگیشان را وقف خدا و پرورش شاگردانی برای راه خدا کردند . 

و مخالفان میگویند اگر وصی بعد پیامبر ص بود چرا خدا در قرآن اعلام نکرد ؟ 

مگر در قرآن همه چیز ذکر شده ؟ مثلا رکعتهای نماز در کتاب گفته نشده و پیامبر ص رکعتها را از معراج برای امت آورد . 

مگر در سوره نساء نفرمود اطاعت کنید از پیامبر ص و دستور پیامبر ص در جانشین بعد خود ، من کنت مولا فهذا علی مولا بود طوری که پیغمبر ص میدانست آنها این حدیث را و دستور پیغمبر را باطل اعلام میکنند و شبهه در انتخاب علی ع به وجود می آوردند دستش را گرفت و بالا آورد و تاکید کرد که منظورم با این علی ع است . 

اهل سنت میگویند که پیامبر ص منظورش دوست داشتن علی ع بوده آخر چرا باید پیغمبر ص سه روز صبر می کرد که همه را جمع کند و منبری بلند بسازد و بعد ازخطبه ای طولانی بگوید علی را دوست بدارید ؟ ؟ ؟ آیا پیغمبر ص کار بیهوده میکند یا نمی توانست این مطلب را در مکه که همه بودند و یا در مدینه بگوید و در خم این همه خود را و دیگران را به زحمت اندازد منتظر کاروانهای نیامده شود و پیک بفرستد که کاروان جلو رفته را برگردانند تا فقط بگوید که این آخرین حج من است و هر کس من را دوست داره علی ع را دوست داشته باشه ؟ الله اکبر چقدر سبک مغز است کسانی که همچنین افتراعی را به پیغمبر ص بزند. 

و خداوند در همین امر خلافت بود که سوره کوثر را برای ادامه نسل پیغمبر ص و جانشینی او که پسر عم او که نفس اوست ، خودش فرمود : مثال من و علی مثال موسی ع و هارون است ، و اولاد پاکش که کوثر جاری او بودند و همان ولی امر که در سوره نساء آیه 59 می باشد که ما موظف به اطاعت از دستور او می باشم  هر کس دستور خدا من باب اطاعت از آنها را نقض کند سرپیچی از دستور خدا کرده و کافر به امر خدا شده است . 

البته این اختلافات در بین علما نیست بعضی از عالم نماها هستند که برای مقاصدشان که مقاصد شیطان است می آید و شبهاتی را برای ایجاد تفرقه وارد میکنند ولی با تمام این دشمنی ها روز به روز عقاید شیعه بنا به فهم و علم بیشتر محکم تر میشود . 

در ضمن خداوند میفرماید اهل بهشت عده کثیری از گذشتگان و عده قلیلی از امت پیغمبر ص آخر الزمان است . 

و اینها کیند ؟ کسانی که از دستورات خدا اطاعت کنند و بنا به استناد از احادیث بسیار که حضرت رسول ص فرمود علی ع و پیروانش رستگارانند . این حدیث را اگر کسی میخواد بره در فضائل شیعه شیخ صدوق مطالعه کنه . 

خداوندا ما را در مسیر اطاعت از فرامینت استوار و با ایمان بگردان  . 

حقیرم فقیرم ذلیلم دخیلم یاالله

سلام به پاکان

خدایا این حقیر را هدایت فرما که عاجز و ناتوانم ، با تمام دانستنیها و داشته هایم اگر به فریادم نرسی خود را با همین داشته ها و دانسته ها هلاک خواهم کرد . چگونه تورا شکر گویم به خاطر این لطفی که کرده ای و مرا همین بس که تورا میخوانم .
حقیرم فقیرم ذلیلم دخیلم یاالله

علی ع را بشناسیم

سلام به پاکان


شیخ صدوق رحمة الله علیه گفت: ابن عمر گفت: از رسول خداصلی الله علیه وآله راجع به امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب‌علیه السلام سؤال کردیم، حضرت ناراحت شد(2) و فرمود:
عده‌ای در مورد علی‌علیه السلام گفتگو و کنجکاوی می‌کنند، آنها از این کارشان چه قصد و منظوری دارند؟ جایگاه او نزد خدا، همانند جایگاه من پیش پروردگار است.
بدانید! هر کس علی‌علیه السلام را دوست داشته باشد، مرا دوست داشته و هر کس مرا دوست داشته باشد، خدا از او راضی می‌شود و هر کس خدا از او راضی باشد، بهشت پاداش اوست.
بدانید! هر کس علی‌علیه السلام را دوست داشته باشد، از دنیا خارج نمی‌شود، تا اینکه از حوض کوثر بنوشد و از درخت طوبی بخورد و جای خود را در بهشت ببیند.
بدانید! هر کس علی‌علیه السلام را دوست داشته باشد، نماز و روزه او مورد قبول است و دعایش مستجاب می‌گردد.
بدانید! هرکس علی‌علیه السلام را دوست داشته باشد، ملائکه برای او طلب آمرزش و مغفرت می‌کنند و درب‌های هشتگانه بهشت بر روی او گشوده می‌شود، تا از هر دری که می‌خواهد، بدون حساب وارد شود.

.

.

.

البته دوست داشتن به معنی شیعه و محب واقعی و پیرو اهل بیت ع است . کسی که در واقعا عامل به سفارشات اهل بیت ع باشد .

خداوندا ما را همانند اهل بیت ع بنده تسلیم شده ات قرار بده و ما را عامل به دستورات خودت و پیامبرت و وصی پیغمبرت قرار بده .

حقیرم فقیرم ذلیلم دخیلم یاالله 

شناخت و معرفت و خدا

سلام به پاکان

آموخته های اشتباهی از نوجوانی و جوانی ما را در جهل نگه داشته . 

مثلا همین دمیدن روح از خدا به انسان ، شما خطبه آفرینش انسان را در نهج البلاغه مطالعه بفرمایید حضرت امیر ع میفرمایید خدا از روحی که خلق کرد بر انسان دمید .
آیا مخلوقی که ناقص است میشود از روح ذات مطلق در آن دمیده شود کمامکان که خدا وند از داشتن روح بی نیاز است .
ووقتی از روح از پیامبر ص پرسیدند خداوند به واسطه وحی به فرمود بگو علم روح در نزد خداست .
و اگر شناخت خدا امری ذاتی بود که خدا کار ابس و بیهوده نمیکند و 124000 پیامبر را برای شناختش نمیفرستد !
بله خدا جویی فطریست اما خدا شناسی یا اکتسابی هست یا در بعضی موارد عنایتی .
دوست عزیز بنده سوالم از این بابت بود که آیا شناخت خدا با ذات مطلقش کار ما انسانهاست ؟ مایی که صبح ها اولی جایی که میریم توالته و آخرین کاری که قبل خواب انجام میدیم باز توالت هست یعنی اگه نریم همه جا رو به گند میکشیم و لازمه وجودمونه . بله وقتی تویه توالت میشینیم دست به مدفوع خودمون نمیزنیم در حالی که خودمان کارخانه نجاست هستیم ولی مدفوع ما بعد هوا خوردن و آفتاب خوردن کود شده و مفید واقع میشه ولی خودمان چی ؟
بله شناخت کامل خدا غیر ممکن است حتی برای پیامبران و امامان چون آنها نیز مخلوق هستند و خداوند را فقط با آیاتش و خلقتش میشناسند و خداوند در حد درک و فهم انسان خود را تعریف کرد .
بیشتر از این صحبت نکنم بهتره !
حقیر سر تا پا نقص 

توسل چیست و آیا اطاعت از غیر خدا درست است ؟ از کلام خدا و منطق عقلانی

سلام خدا صبح مان را بخیر فرما
سلام به شما دوستان روز شما هم بخیر
امروز خدا قبل از وقت ملاقات تویه خواب یه موضوعی رو برام مشخص کرد اونم قضیه توسل در این دنیاست و کمک خواستن از غیر خدا !
خداوند در تمام کتب آسمانی به ما فهمانده که ما مخلوقی نیازمند هستیم چه جسمانی و چه روحانی و ما را ترغیب به کمک کردن به هم کرده و کمک کردن به نیازمندان و مستضعفان را در راه خدا عبا ت محسوب کرده و سر زدن به همسایه و فامیل را واجب دانسته به خاطر نیازهای روحی و فرموده شهدا زنده اند و در نزد ما روزی دارند .
حال ما وقتی مریض میشویم یا به طبیب دنیوی مراجعه میکنیم و داروی دست ساز انسان را برای شفا میخوریم و با ارداه خدا شفا میگیریم یا بع طبیب سنتی میرویم و با یک گیاه مرده و خشک شده که حیاط ندارد به اراده خدا شفا میگیریم .
حالا به نظر شما پیامبر ص و وصی او از یک داروی دست ساز بی جان و یا گیاه مرده و بی جان نعوذ باالله کمتر است ؟ که بتواند به ارداه خدا شفا دهد
و یا ازشهدا که زنده اند و در نزد خدایشان روزی دارند نعوذ بالله کمترند در حالی که آنها نه تنها فرستاده خدا هستند شهید نیز هستند . پس همان طور مه ما از یک انسان زنده کمک میخواهیم که دستمان را بگیرد تا بلند شویم ، کفر نیست از پیامبر ص و امامان س که زنده اند و در نزد خدا روزی دارند کمک خواستن کفر نیست و یک امر طبیعی و اصلا سفارش خداوند است که از هم کمک بخواهی و در یک جا جمع شوید و به حل مشکلات هم بپردازید . یدالله مع الجماعه .
اما این کمک ها فقط دنیوی هستند درست است زمینه ساز آخرت است ولی تا در این دنیا هستی فرست رسیدن به جواب سوالاتت را داری ! پس تعجیل کن .
واگر ما توسلی به انبیا و اولیای خدا داریم برای خداست ونه برای خود آنها حتی میدانیم که اگر خداوند نخواهد کمک آنها سرانجامی ندارد ولی ما مخلوقی ناقص هستیم و توان شناخت کامل خداوند را نداریم و حتمی برحسب اصل خلقتمان که موجودی هستیم که حتمی باید بیاموزیم تا بفهمیم باید حتمی حجتی از خداوند ما را در این شناخت همراهی کند و چون خود خداوند در سطح ما نزول نمیکند برای این کار از ابزار استفاده میکند و چون در بعد زمان و مکان گنجایش خداوند نیست پیامبران و امامانی برای هدایتمان میفرستد .
واما دلیل قرآنی برای اطاعت از پیامبر ص و امامان س
یا ایها الذین امنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول واولی امر منکم
و در این کلام خدا سوره النسا آیه 59 میفرماید ای کسانی که ایمان آورده اید اطاعت کنید از خدا و رسول او و ولی امر
خوب در آیه شریفه خداوند و رسولش ص مشخص هست ولی در مورد ولی امر که در میان جماعت سنی و شیعه اختلاف است .
مگر ممکن است خداوند بعد از رسول انسان را از حجت خود محروم کند و ا؟ را به خود واگذار کند ؟ و اگر برحسب گذشت زمان و به وجود آمدن مشکلات جدید کسی نباشد جوابگ شود تکلیف انسان چیست و آیا اگر قرار بود این حجت را خود انسانها شور کنند و انتخاب کنند چرا خداوند انتخاب رسولشان را به آنها واگذار نکرد و آیا وقتی خداوند در این آیه اطاعت کردن از ولی عمر را هم کف اطاعت از خود میداند مگر ممکن است بنده ای را که قبلا بت پرست بوده و جاهل و در عین حال امکان اشتباه و ظلم کردن به دیگران را دارد هم کف خود در اطاعت کند ؟ و همان گونه که فرمود پاکترین بنده من کسی هست که به شب انفاق میکند و به نماز زکات میدهد و او کسی نبود جز علی ع و چطور عده ای او را با دیگر صحابه پیامبر ص هم وزن میکنند .
همان مولایی که برای خدمت به خلق و امتی که ولی امر آنها بود نیاسود و نخوابید . ولی آیا در تاریخ حتی یک حدیث در مورد دیگر صحابه مثل علی ع آمده ؟ آیا کسی برای خدا مثل علی ع توانست جهاد کند ؟
پس اگر موظف به اطاعت از آنها هستم آنها نیز جوابگوی اعمال ما در نزد خداوند متعالند چون از آنها اطاعت کردیم و ای دستور خداست پس توسل کردن به آنها برای شفاعت در نزد خدا یک امر اللهی هست و کسانی که این مطلب را ردمیکنند کلام خدا را نیز رد میکنند و خودشان را عاقل تر از خدا میدانند !
دوستان یک دعا برای همدیگر بخوانیم و آن این است : خداوندا ما را آنگونه که خود میخواهی هدایت فرما و خودمان را و خانوادمان را و دوستانمان را از پرتگاه گمراهی و خود پسندی نجات بده . خدایا تو حجت را برما تمام کردی ولی ما عاجزیم و ناتوان و نادان ما را به واسطه انبیا و ولی امرمان و دوستانت هدایت فرما که ما نیازمندیم . آمین
اگر،در متن اشتباه املایی،بود خودتان به بزرگی ببخشید و اصلاح کنید و حلال کنید و تشکر میکنم برای وقتی که گذاشتید .
حقیرم فقیرم ذلیلم دخیلم یا الله

خداوندا مددی

ﻣﯿﺘﺮﺳﻢ ﺁﻧﺮﻭﺯ ﮐﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﻭ ﺩﻧﯿﺎ ﻓﺸﺎﺭﻡ ﻣﯿﺪﻫﺪ ﯾﺎﺩﻡ ﺭﻭﺩ ﮐﻪ ﺧﺪﺍ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﮐﻤﮏ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ
ﻣﻦ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﮐﻤﮏ ﺧﻮﺍﺳﺘﻦ ﺍﺯ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﺑﺎﺷﻢ .
ﺣﻘﯿﺮ ﺳﺮﺗﺎﭘﺎ ﻏﻔﻠﺖ

منشور حقوق بشر را خداوند در کتابهای آسمانی کامل آورد ولی انسان به دنبال منشور اخلاقی دیگر است

بسم الله الرحمن الرحیم 

ألهاکم التکاثر ﴿۱﴾
 تفاخر به بیشتر داشتن، شما را غافل داشت. (۱) 

حتى زرتم المقابر ﴿۲﴾
تا کارتان [و پایتان ] به گورستان رسید. (۲)

کلا سوف تعلمون ﴿۳﴾
نه چنین است، زودا که بدانید. (۳)

ثم کلا سوف تعلمون ﴿۴﴾
باز هم نه چنین است، زودا که بدانید. (۴)

کلا لو تعلمون علم الیقین ﴿۵﴾
هرگز چنین نیست، اگر علم الیقین داشتید! (۵)

لترون الجحیم ﴿۶﴾
به یقین دوزخ را مى بینید. (۶)

ثم لترونها عین الیقین ﴿۷﴾
سپس آن را قطعا به عین الیقین درمى یابید. (۷)

ثم لتسئلن یومئذ عن النعیم ﴿۸﴾
سپس در همان روز است که از نعمت [روى زمین ] پرسیده خواهید شد. (۸)

سلام به روح پاکتان

سوره تکاثر یکی از سازنده ترین پیکره انسانی از لحاظ طبقات انسانی و اجتماعی و حقوق بشر و عدالت خداوند در بین بندگان است . 

و بنا به استناد از سوره زلزلت آیات آخر خداوند ذره به ذره و مثقال به مثقال با انسان حساب خواهد کرد و در این سوره هم آیات سه و چهار و پنج و شش و هفت و هشت به علم الیقین شما را از نتیجه اعمالتان خبر میدهد و حجت را تمام میکند . 

واما سوره ماعون که یکی دیگر از حمایتهای خدا از حقوق بشر و مستمندان است . 

که در آن یک نوع روانشناسی ظریف و ترغیب کننده انسان برای شناخت بیشتر قشر ضعیف جامعه است و حمایت بزرگان و ثروتمندان از مستمندان و یتیمان است . 

ما چندین آیه در مورد رعایت حقوق زنان ، کودکان ، اقوام حتی ریز تر خاله ها و عمه ها داییها و عموهاو همسایه ها و همسران ، و در باب دیگر جهت دوری جستن از گناهان و شناخت بیشتر مسیر هدایت و زندگی مطلوب و عالی در این دنیا آیاتی زیاد آمده و کلا کتاب برای هدایت جسمانی و روحانی و دنیوی و اوخروی برای تمام خلقت حتی غیر مسلمان آمده است . 


خداوندا به ما معرفت شناخت و فهم و عمل به آیاتت را عطا فرما . 

حقیرم فقیرم ذلیلم دخیلم یاالله


لطف خدا و بی معرفتی انسان

سلام به روح پاکان 

مدتی بود به یه پاکی روحی و جسمی خاصی رسیده بودم و یه آرامش خاصی داشتم و اطمینان به این اعتدال و آرامش منو خیلی مطمئن کرده بود که چند روز قبل بر حسب این اطمینان غفلتی را مرتکب شدم که منو به قهقرا کشاند و گناهی را به روح و جسمم چسباند که زبانم را بند آورده و در شوک این قضیه ماندم که ، بعد این همه مراقبه چرا ؟ 

آری دوباره به این حقیر فهماند که اگر لحظه ای نظرش را از این حقیر بردارد خودم را خراب میکنم . 

خداودندا این حقیر با داشته هایم خودم را به قهقرا کشاندم ولی تو با رحمتت مرا باز گرداندی ای کاش انسان فراموش نمیکرد که فقط و فقط لطف توست که او را حفظ میکند 


حقیرم فقیرم ذلیلم دخیلم یاالله

تغییر با خواست خدا زیباست

سلام بر روح پاکتان

خداوندا در سرنوشت ما دخیل باش و سرپرستیمان را قبول کن . 

بعضی ها شده که گفتن من خودم سرنوشتم رو تغییر میدم !

آیا تغییر را معنی کردی ؟

آیا میدانی که ذات مطلق یعنی چه ؟ 

آیا میدونی من اراد الله  یعنی چه ؟ 

آیا توکل به خدا میدونی یعنی چه ؟ 

آیا به خودت واگذار شدن رو معنی کردی ؟ 

آیا سکون یا روکود رو میدونی یعنی چه ؟ 

بیشتر فکر کن شاید متوجه شدی برای چی وضعیت فعلیت مورد قبول خودت نیست و حی به دنبال تغییر و راه فرار و بیرون رفتن از اوضاع فعلیت هستی !

خداوندا ما را بپذیر تا آنگونه که میخواهی تغییر کنیم چون همیشه تو بهترینها را برای ما خواستی . 

حقیرم فقیرم ذلیلم دخیلم یاالله