نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

تسلیم میشوم ولی با شناخت ومعرفت
نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

تسلیم میشوم ولی با شناخت ومعرفت

مسیر بندگی چیست ؟ ما مخلوقیم و خدا خالق ، این واقعیت است !

سلام به خوبان 

بازم دلم هوای ، میخانه کرده ساقی  . . . . . .  بوی شراب نابت دیوانه کرده ساقی



دلم تنگ تو یا مهدی صاحب زمان عج 


بگو که گل نفرستد کسی به خانهء من . . . . . . که بوی عطر تو ، پر کرده کاشیانه من 


میدونین ایمان یعنی چی ؟ ایمان یعنی اطمینان قلبی به آنچه باور کردی و تسلیمش شدی .

و یک مرحله بالاتر از آن ایمان به فرستاده های خداوند و اعتماد به امام زمان هر زمان چرا که تکبر در انسان باعث میشود که هم نوع خود را به عنوان بالاتر از خودش نپذیرد ، همان نقص ایمانی که اکثر راه روان سیر و سلوک گرفتار آن میشوند و نمی توانند بپذیرند که باید از یک هم نوع خودشان تبعیت و فرمان برداری کنند ، و در این مرحله است که ایمان قبلی خود را هم که ایمان به خدا هست را هم از دست می دهند و مدعی استقلال و خود مختاری میکنند و خدا را به علت برتر کردن فرستاده هایش ظالم و ناعادل معرفی میکند . 

و در همین مقتع انسان تمام باورهایش را فراموش میکند و احساس میکند که جایگاهش غصب شده و به اندازه ای که باید به او توجه نشده و انتظار جایگاه ائمه را دارد . 

و آنجاست که دیگر برگشت بسیار سخت و ترمیم ایمان دشوار . 

پناه میبرم به خدا از زمانی که ایمانم را نفسم محاصره کند و تمایلات دنیوی این حقیر را به پرتگاه ارتداد ببرد همانگونه که شیطان رجیم بعد از مدتها عبادت ، غرورش و تکبرش و انتظار نابجایش و قرار دادن جایگاه برای خودش ، ایمانش را نابود کرد و از دستور خدا سرپیچی کرد و به آدم سجده نکرد و از بارگاه رحمت رانده شد و جایگاهش تا ابد آتش و جهنم شد . 

جالب اینجاست که او عظمت رحمت و بخشش خدا را میداند ولی دیگر توان و راه توبه و برگشت را ندارد و حتی خودش هم نمی خواهد برگردد چون انقدر نجس و ناپاک شده که دیگر هیچ پاکی نمی تواند او را پاک کند جز خدا که او هم برحسب نظام اسباب و علل اختیار را بر خود او واگذاشته و دخالتی در این نظام به علت عدالتش نمی کند . 

بعضی ها به جایی میرسند که به جایگاه اللهی حسادت میکنن و مدعی این میشوند که ما کاری به او نداریم او هم با ما کاری نداشته باشد . 

چقدر توهم و بیماری آخه تو که اگه یک لحظه دیر به توالت برسی دنیارو به نجاست میکشی و اگه یه لحظه دیر غذا بهت برسه حتی فرزندت رو هم قربانی میکنی و خوی حیوانیت بالا میزنه و اگه فقر بهت رو کرد جار میزنی و خدا را ظالم میدونی و به هر کس و ناکس دست دراز میکنی ، ! آخه چه ادعایی داری . چرا نمی پذیری واقعیت اینه چه بخوای چه نخوای تو مخلوقی و خدا خالق و مالک . 

حال ایمان را بشناسید و در راستای تسلیم قدم بردارید تا سعادتمند دو دنیا باشید . 

خداوندا به تو پناه میبرم از نفس خودم . 

حقیرم فقیرم ذلیلم دخیلم یاالله


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد