نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

تسلیم میشوم ولی با شناخت ومعرفت
نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

تسلیم میشوم ولی با شناخت ومعرفت

شیعه مسلمان واقعی است .

اسلام به خوبان  


إن الذین آمنوا و عملوا الصالحات أولئک هم خیر البریة (7)
جزاؤهم عند ربهم جنات عدن تجری من تحتها الأنهار خالدین فیها أبدا رضی الله عنهم و رضوا عنه ذلک لمن خشی ربه (8)



در روایات فراوانی که از طرق اهل سنت و منابع معروف آنها، و همچنین در منابع معروف شیعه نقل شده ، آیه ((اولئک هم خیر البریة )) (آنها بهترین مخلوقات خدا هستند) به علی (علیه السلام ) و پیروان او تفسیر شده است .


((حاکم حسکانی )) نیشابوری که از دانشمندان معروف اهل سنت در قرن پنجم هجری است این روایات را در کتاب معروفش ((شواهدالتنزیل )) با اسناد مختلف نقل می کند، و تعداد آن بیش از بیست روایت است که به عنوان نمونه چند روایت را از نظر می گذارنیم :


1 - ((ابن عباس )) می گوید: هنگامی که آیه ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات اولئک هم خیر البریة نازل شد پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) به علی (علیه السلام ) فرمود:


هو انت و شیعتک تاتی انت و شیعتک یوم القیامة راضیین مرضیین ، و یاتی عدوک غضبانا مقحمین :
منظور از این آیه تو و شیعیانت هستید که در روز قیامت وارد عرصه محشر می شوید در حالی که هم شما از خدا راضی و هم خدا از شما راضی است و دشمنت خشمگین وارد محشر می شود و به زور به جهنم می رود .



2 - در حدیث دیگری از ((ابوبرزه )) آمده است که وقتی پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) این آیه را قرائت کرد، فرمود: هم انت و شیعتک یا علی ، و میعاد ما بینی و بینک الحوض : آنها تو و شیعیانت هستید، ای علی ! و وعده من و شما کنار حوض کوثر است .



3 - در حدیث دیگری از ((جابر بن عبدالله انصاری )) آمده است که ما خدمت پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) کنار خانه خدا نشسته بودیم علی (علیه السلام ) به سوی ما آمد، هنگامی که چشم پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) به او افتاد فرمود:قد اتاکم اخی : برادرم به سراغ شما می آید سپس رو به کعبه کرد: فقال و رب هذه البنیة ! ان هذا و شیعته هم الفائزون یوم القیامة : به خدای این کعبه قسم که این مرد و شیعیانش در قیامت رستگارانند سپس رو به سوی ما کرد و افزود:


اما و الله انه اولکم ایمانا بالله ، و اقومکم بامر الله ، و اوفاکم بعهد الله و اقضاکم بحکم الله و اقسمکم بالسویة ، و اعدلکم فی الرعیة ، و اعظمکم عند الله مزیة .
قال ((جابر)): فانزل الله : ((ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات
اولئک هم خیر البریة )) فکان علی اذا اقبل قال اصحاب محمد (صلی الله علیه و آله و سلم ) قد اتاکم خیر البریة بعد رسول الله .


به خدا سوگند او قبل از همه شما به خدا ایمان آورد، و قیام او به فرمان خدا بیش از همه شما است ، وفایش به عهد الهی از همه بیشتر، و قضاوتش به حکم الله افزونتر، و مساواتش در تقسیم (بیت المال ) از همه زیادتر، عدالتش درباره رعیت از همه فزون تر، و مقامش نزد خداوند از همه بالاتر است .


جابر می گوید: در اینجا خداوند آیه ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات اولئک هم خیر البریة را نازل فرمود و از آن به بعد هنگامی که علی (علیه السلام ) می آمد یاران محمد (صلی الله علیه و آله و سلم ) می گفت ند: بهترین مخلوق خدا بعد از رسول الله آمد!.


ای شیعیان عالم ، خداوند این نعمت را بدون زحمت در اختیار شما گذاشته ، قدر شیعه بودن را بدانید . 

ای سنی ها این حقیر شما را به دین حقیقی اسلام دعوت میکنم و با شیعه شدنتان رستگار شوید . 

خداوندا ما رااز شیعیان راستین حضرت علی ع قرار بده . 

حقیرم فقیرم ذلیلم دخیلم یاالله

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد