نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

تسلیم میشوم ولی با شناخت ومعرفت
نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

تسلیم میشوم ولی با شناخت ومعرفت

میخوام نقد کنم نه جدل

و اما بهاییت
سلام
اکثر کسانی که من رو میشناسن میدونن که با تمام ادیان اللهی و توحیدی و ابراهیمی موافقم و حتی کسانی را که فقط خدا را قبول دارند و دین هم ندارند را نقد آنچنانی نمیکنم .
ولی در مورد آیین بهاییت که محمد علی باب بنیان گذار آن بود و میرزا حسینعلی نوری به عنوان پیامبر آن معرفی شده و کتب بیان و اقدس و کلمات مکنونه و ایقان و مبین و . . . به عنوان کتب آسمانی و وحی منزل بر بهاالله که همان میرزا حسینعلی نوری میباشد مقداری حرف دارم که کاملا بی طرف بوده و نقد هم به عنوان یک محقق در تمام ادیان وارد است .
اولا بنا به اعتقاد بهاییت هر دینی مدت زمان خاصی قابل استفاده است و دیگر بعد از آن جوابگوی انسان نیست .
پس تمام یهودیان و مسیحیان و بوداییان و . . . دینشان برحسب این نظریه باطل میشود ؟ 
خوب سند این نظریه از کجاست اگر چنین بود چرا اسلام که یک دین اللهی است ادیان گذشته را تایید کرده و خود را تکمیل کننده آنها و این نظریه را ندارد که بعد از من پیامبری یا دینی خواهد آمد ؟
دوم اینکه بعد از موسی ع در ادیان مختلف به علت بلوغ فکری انسان پیامبری بعد از فوت پیامبر سریع نیامده و معمولا وصی داشته ولی بعد از کشته شدن باب که گفته بود دوران نبوت من هزار سال است و موعود بعد از من و من یظهره الله حدود هزار چندی بعد من خواهد آمد ولی میرزا حسینعلی نوری چند سال بعد از او اعلام نبوت کرد و خود را موعود نامید ! 
در حالی که نثر صریح بیان باب را با این ادعا نقض کرده ؟
سوم اینکه اکثرا آموزه ها و استدلال های این دین در کتاب ایقان از کتب اللهی تورات و انجیل و قرآن است اگر دوران آنها تمام شده پس اعتباری ندارند تا انسان حال حاضر که پیشرفته شده پذیرای آن باشد .

چهارم در بهاییت اعلام وحدت جامعه انسانی شده و اینها مدعی این هستند که در ادیان دیگر به این موضوع پرداخته نشده . خوب ما در تمام ادیان اللهی آشکارا میبینیم که خداوند در تعالیم آنها وحدت و همدلی را سفارش کرده مثلا نماز جماعت در اسلام )که در بهاییت نماز جماعت نداریم جز نماز میت ( در قرآن کریم آمده : یدالله مع الجماعه ، دست خدا با جماعت است ویا آمده در تصمیم گیری ها شورا کنید و در زندگی مشورت کنید و همدل باشید و در کنار ادیان اللهی دیگر با دوستی زندگی کنید  .

بهاییان میگویند از لحاظ پرا کندگی دومین دین بهاییت است عجب ! این چه وحدتی است که خودشان پراکنده اند ولی میخواهند انسانها را یکی کنند البته این پراکندگی از نظر سیاست دینی یه راه خوب برای تبلیغ است . 

پنجم . تحری کردن و تحقیق و جستجو از احکام اصلی بهاییت است که بعد از سن بلوغ واجب است البته اینگونه که من متوجه شدم فرزندان آنها به علت سوتبلیغ بیت العدل اعظم از ادیان مختلف در مراحلکودکی، مخصوصا ،مسلمانان باعث شده که اصلا آنها در دین دیگری بجز بهاییت تحقیق نکنند و از هر کدام آنها چند سوال از ادیان سوال کنی نمیدانند البته بجز بزرگانشان که باید جوابگو جوامع آنها باشند . 
اما در اسلام در کتاب قرآن آمده در انتخاب دین هیچ اجباری نیست و هر کس دین اسلام را بدون تحقیق و تفکر قبول کند بدون دین از دنیا میرود.
و برای همین هست که مبلغان دینی همیشه در تمام نمازهای جمعی چه در کلیسا و چه در مسجد در حال توضیح موضوعات دینی هستند .
ششم . بحث مساوات در بین زنها و مردها . حالا تمام اندیشمندان و معقلین موحد میدانند که در پیشگاه خداوند تمام انسانها یکیند الا به تقوا و کردار .
واینکه عدالت خداوند در مساوات نیست و بر حسب نظام اسباب و علل عدلت و نظام خداوند در تفاوتهاست که اگر تفاوتی نبود خلقت دچار ضعف بزرگی بود مثلا اگر همه پیامبر بودند پس امت که بود ؟؟؟ یا همه یکسان خوب بودند پس خوبی چه معنایی داشت ؟ و اگر سیاهی نبود روز چه معنایی داشت ؟ و اگر همه مرد بودند جنسیت معنایی نداشت و اگر زن هم تراز مرد بود پس لطافت و حیا و حجب و مادری و . . . چه معنایی داشت ؟ حالا سریع حمله نکنید صبر کنید حرفم تمام نشده !
من عرض کردم انسان در پیشگاه خدا یکسان است الا به تقوا و کردار اما در دنیای ما اگر این تفاوت نباشد اصلا زندگی معنایی ندارد زنها در کارخانه جات سخت کار کنند . متحمل مخارج سنگین شوند و یا در کنار تربیت فرزندانشان در تمام سختیها شرکت کنند !
این تن ضعیف و نحیف زنان و روحیه لطیفشان را که باید به فرزندانشان و همسرانشان عشق و امید دهد را به مخاطره می اندازد .
زن ایرانی قبل از اسلام هم بانوی عزیز کرده خانواده بود .
حال در بهاییت میگویند مساوات : پس چرا در شوراها و تصمیمات مهم زنان را شرکت نمیدهید مثلا بیت العدل اعظم عضو زن ندارد ، چرا در اجتماعات شما زنانی که طبقه ضعیف و فقیر و یا روستایی جامعه هستند مورد کم محلی قرار میگیرند و مهریه دختران اشرافی بیشتر از روستاییان است ؟ 
*در ضمن لازمه وجودی خلقت زن عادت ماهیانه آنهاست و این باعث ترک عبادت آنها به علت حرمت نهادن به مقام خداوند است تا رفع عادت و زنان چون نمی توانند پاک از لحاظ جسمی بمانند پس عبادتشان ناقص است و چون از لحاظ علمی درصد شهوت زنان از لحاظ هیجان جنسی بالاتر از مردان است و این خود خطری برای نبوت است از اول خلقت تا به حال پیامبر زن نداشته ایم و این هم یک تفاوت زنان البته مردان خدا از دامان پاک زنان مومن بوده اند . 
هفتم حجاب : در هیچ یک از ادیان اللهی دیده نشده که گفته شود اگر شما به بلوغ انسانی و یا عقلی برسید حجاب ویا دست دادن و همنشینی با نامحرم بر شما آزاد میشود و حجاب در زنان در ادیان مختلف نه فقط برای جلوگیری از فساد جنسی تبلیغ شده بلکه به عنوان ارزش انسانی و بعتر بگوییم جذاب بودن زنان و از بین نرفتن حس جنسی و علاقه مند بودن مردان تکراری نشدن بدن زنان برای مردان است که البته این موضوع کاملا در جوامعه ای که حجاب کم رنگ و یا برداشته شده مشهود است . اینکه مردان به جهت تکراری شدن بدن و مو و دست دادن و بوسیدن زنان نامحرم از لحاظ غریزه جنسی ضعیف شدند و این باعث فساد اخلاقی زنان شده است چرا چون شوهرانشان به آنها کم محلی میکند و این باعث فحشای زن میشود .
در مجالس بهاییت زنان حجاب کامل ندارند و موهایشان بیرون است با مردان دست میدهند و دست در دست مردان نا محرم دعا میخوانند .
خوب دین اسلام که کاملترین دین از نگاه مسلمانان است میگوید که در میان این زنان زیبا و مردان قوی از لحاظ جنسی با وجود تعالیم درست باز شهوت و نفس اماره و شیطان و گرمای وجود زنان که از لحاظ علمی شهوت بر انگیز است هستند کسانی که به زنا مشغول میشوند .

اگر این نظریه را رد میکنید پس تمام بهایی ها پیامبرندو آگاه و عبد الصالح ، پس بهاالله برای هدایت که آمده ؟ و حجاب تنها برای زنان نیست بلکه برای مردان هم هست.

هشتم : بهاییت در مورد افراط تقدس افراد در شیعه سخن میگویند  و مسیحیان را در مورد  اعتقادشان به عیسی ع  ندامت میکنند و یهودیان را افراطی میدانند . 

خوب ! شیعه  که به طرف قبر حضرت محمد ص یا علی ع نماز نمیخوانند . 

ولی بهاییت به سمت مرقد میرزا حسینعلی نوری نماز میخوانند یعنی قبله یشان است و طواف میکنند و زیارت میکنند .  

بهاییت تمام انسانها را در هر اعتقادی مقدس میداند ولی ادیان اللهی کافران را دشمنان خدا و انسانها میدانند و از یاران شیطان .

باهییت اعلام میکنند من قرآن را کتاب آسمانی میدانم و کلام خدا ولی در مورد معد و ورود جسم به معد را باطل میداند و معد را فقط در سود روحانی معرفی میکند . پس یا در مورد تایید کردن قرآن دروغ میگویند یا خداوند را دروغگو می دانند که خدای بهاییها  معادش با خدای ادیان اللهی دیگر فرق میکند .  

 و اما در مورد مهدویت و منجی بشریت ، که تمام ادیان معتقد هستند که از هر دینی منجی برای هدایت و اصلاح خواهد آمد که در آخر مصلح جهانی تمام آنها را صلح خواهد داد و یک حکومت دینی واحد در جهان حکم فرما خواهد شد . 
هنوز پرجمعیت ترین دین اللهی در جهان مسیحیت است پس طبعا بر حسب علم نظام و توازن باید منجی این دین ظهور کند و بعد ادیان مختلف و در آخر آخر الزمان و مصلح جهانی که حجت خداوند بر تمام خلقت است .
ولی بهاالله ادعای مهدویت یا موعود کرد و خود و تعالیمش را منجی بشریت دانست و موعود بودن خود را اعلام کرد . 
نه تنها با این کار تعالیم تمام ادیان اللهی را باطل اعلام کرد بلکه به شعور و انتظار تمام ادیان توهین کرد .
و اما در موارد احکام محارم هم تعالیم و قوانین محکم و خاصی را ارا-ه نکرده اند که این خود یکی از نقصهای بزرگ یک دین است با اینکه چندین کتاب وحی شده دارند و این خود یک جای سوال است . البته بنده هنوز هم در این مورد در حال تحقیق هستم .

در تمام ادیان به این احکام حرمت خاصی میگذاشتند چون فقط حیوان حریمی برای محارم خود ندارد البته علم اثبات کرده حتی در بین حیوانات نیز بعضی ها مثل شتر و گاو میش نیز به محارم خود حرمت میگذارند درحالی که غریزی است .  

 

بحث در مورد خطاب کردن خود بهاالله در آثارش به عنوان  خالق عالم ، لم یلد و لم یولد و . . . که من این مطلب را در مطالب محققین و در سایتهای مختلف مطالعه کردم هم که دیگه حرف رو به اتمام میرسونه یعنی چه کسانی مدعی خدا بودن در تاریخ بودند ؟ نمرود و فرعون و . . . 


من در این فرقه هیچ اثری از کلمات وحی جدید و اللهی بودن آیینشان ندیدم همه مطالب قبلا در ادیان گفته شده و همه کپی برداری هستند و ا خداوند طلب هدایت برای زهمه انسانها و این قوم دارم و میدانم که اگر در درونشان هدایت شدگانی مخفی باشند متوجه میشوند و خود را از تسلیم درگاه اللهی و یکی از ادیان اللهی خواهند کرد . 



مرا ببخشید ولی این حرفها لازم بود اگر کسی جوابگوی این سوالات است من مشتاق شنیدن هستم .
حقیر سر تا نیاز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد