نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

تسلیم میشوم ولی با شناخت ومعرفت
نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

تسلیم میشوم ولی با شناخت ومعرفت

عشق با عقل و جایگاهها

سلام . . . این بحث بسیار مهم است که اکثریت عام مردم و سالکان درگیر آن هستند . . . . شنیدی میگن عقل و عشق یک جا نمیشن و هر جا عقل هست عشق نیست و هر جا عشق هست عقل نیست . . . نمیدونم چطور شما با این جمله کنار اومدین ولی برای من که خیلی سخته ! البته اینو بگم خودمم تا یه زمانی که احساسی بودم این حرفو میزدم تا اینکه در مورد چند عاشق واقعی اللهی تحقیق کردم و زمانی که زندگی آنها را فهمیدم عشق را در کنار عقل یافتم و دیدم کسانی به جایگاه خاص اللهی رسیدند و رفیق خدا شدند که در عین سلامت عقل عاشق شدند . . . حتی در عشق زمینی هم کسانی در معاشقه خود به نتیجه رسیدند که عقل را پیشه خود قرار دادند و اما در مورد عقل که صحبت بسیار شده و خداوند فرمود که قسم به جلالتم زیباتر و کاملتر و عزیزتر از تو مخلوقی را نیافریدم و عقل را در کسانی قرار میدهم که عزیزان و نزدیکترینها به منند . . . . اونروز یکی از دوستام در مورد تسلیم سوال کرد و گفت آیا در تسلیم باید معلول ذهنی شد و ارده نباید داشت ؟ طوری صورت من برافروخته شد که خودش فهمید که اشتباه کرده و بهش گفتم که انسان زمانی تسلیمش در درگاه خدا پذیرفته میشود که در اوج علم و توانایی و عقل کامل به درگاه خدا کرنش کند و اعلام عجز و ناتوانی کند و از او استمداد بطلبد . . . روزی در مورد نقص ها صحبتی شد که من سوال کردم آیا مخلوقی را میشناسید که کامل باشد و بدون نقص ؟ یکی دوستانمان که انسانی بسیار خوب و مومن هست ولی متعصب و افراطی بیش از حد جواب داد حضرت علی ع و چهارده معصوم ع . . . من کمی سکوت کردم که اگر حرف دیگه ای داشت بزنه وقتی سکوت کرد گفتم آیا انسان موجودی ناقص هست یا نه ؟ گفت بله گفتم آیا حضرت علی ع و چهارده معصوم ع انسان بودند یا نه گفت بله . . . گفتم هر مخلوقی ناقص است الا خالق یکتا که ذات مطلق است . دوباره سوال کردم آیا چهارده معصوم ع میتونستند گناه کنند یانه ؟ دیدم سرخ شد و گفت آقا ! اونها معصوم بودند. . . گفتم یعنی اختیار گناه کردن نداشتند ؟ جوابی نداد ! گفتم اهل بیت ع میتونستند گناه کنند چون اختیار داشتند ولی چون عقل داشتند و نهایت گناه را میدانستد و عاقبت آن را درک کرده بودند و خداوند دلهای آنها را تجلایی از خود کرده بود چون به آن چیز که میگفتند عمل میکردند و به عاقبت عمل خویش آگاه بودند گناه نمیکردند و در تاریخ بجز اهل بیت ع کسانی را نیز داریم که به درجه معصومیت نزدیک شدند و به خاطر غفلت همیشه با یک پله پایینتر میزیستند که این خود اسرار حضرت حق است . . . مثل سلمان فارسی و عباس بن علی ع اویس قرنی و در عصر حاضر شیخ جعفر مجتهدی و سید هاشم حداد و علامه امینی و . . . بله فرق افرادی مثل این دوست ما که فقط عاشق اهل بیت ع هست با کسی که عالم به عشق خدا و اهل بیت هست اینه که اون عالم به عاقبت اعمالش میشه و مراقبه میکنه و میشه مثل عرفایی چون مجتهدی و حداد و طباطبایی . . . به هر حال عشقی که عقل را چراغ هدایتش نکند معلوم نیست به کدام وادی در خواهد آمد . . . . حقیر سرتا پا نیاز
نظرات 1 + ارسال نظر
- یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:52 ب.ظ

نمی خوام قلمفرسایی کنم اتفاقا منم کاملا با این نوشته موافقم با صاحب نظران هم بحث کردم اما عقیده منو نپذیرفتند

سلام حبیب خدا
سیدی شما عقل سالم را هدیه گرفته ای ما که نداریم و باید خیلی تلاش کنیم تا شاید روزیمان شود . در مکاشفات هم میتوان دید . . . حقیر سرتا پا عصیان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد