نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

تسلیم میشوم ولی با شناخت ومعرفت
نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

تسلیم میشوم ولی با شناخت ومعرفت

درک مفاهیم و ادراک انسان

سلام . . . . همیشه به این فکر میکردم که چرا درک من از مفاهیم در این سطح است و بالاتر نمیرود حتی این سوال رو از آقا سید هم پرسیدم ولی جواب آن منو قانع نکرد . او میگفت روزی و رزق تو همین است . . . . البته من به روزی اعتقاد دارم و این رو در مطالب گذشتم آشکارا مشاهده میکنید ولی تلاش و کوشش را نمیتوانستم نادیده بگیرم . . . تا اینکه امروز در مورد بحثهایی فکر میکردم و ادراک خاصی را نیز از آن موضوعات پیدا کردم ولی با افتادن وقفه در فکر کردنم مرتکب گناهی شدم و عملی را انجام دادم که مغایر با این راه بود . وقتی به خود آمدم دیدم تمام مفاهیمی را که از آن موضوع بحثی درک کرده بودم را از یاد برده ام و دیگر نمیفهمم مضطرب و نگران به گوشه ای نشستم و به فکر فرو رفتم و نادم از عمل گناه و نگران از فهم وادراک خود . . . . ناگهان دریچه ای را دیدم دربی را در آن به سویی باز است درب نزدیک شد و من وارد آن عالم شدم دیدم که فهم یا ادراک در خطی ایستاده و در موازات آن چیز دیگری که دیدنش سخت بود روی خط دیگری ایستاده بود نزدیکتر شدم و سوال کردم که تو کیستی آرام و با تاءمل گفت *عمل * و دیدم که حرکت میکند سوال کردم به کجا میروید گفتند به سوی حق . . . دیدم فهم چند قدمی جلوتر حرکت میکند ولی تا عمل حرکت نمیکند فهم یا ادراک ایستاده و منتظر است . . . لحظه ای به فکر فرو رفتم و تا سر بالا آوردم دیدم گوشه اتاق نشستم ، حال مرا کسی نمیفهمید و من آشفته . . . آره فهم در انسانها در موازات عمل حرکت میکند و تا عمل نکنی درک نخواهی کرد برای همین است که شاعر میگوید . . . . نابرده رنج گنج میسر نمیشود . . . . . خداوندا ما را از عاملین راهت قرار بده ما را از گناه و فحشای فکری دور کن تا چشمانمان نور هدایتت را ببیند و در اعماق شعور اللهی به نگین حضرت حق دست یابد و به مقام اشرف و خلیفه الله برسد . . . حقیر سرتا پا * گناه * "133
نظرات 2 + ارسال نظر
- پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:00 ب.ظ

سلام فقط درک و عمل کافی نیست خدا هم باید بپذیره و بنده باید بتونه این عمل رو تا روز قیامت بیاره آخه این شماره دوست داشتنی 133 رو چرا اون جا نوشتی کنار اسمت بنویسش

سلام
بله عزیزم اصلا خداوند تا روزی انسان نکنه نه میتونه عمل کنه نه درک کنه .
من شرمنده 133 هستم برای همین کنار اسم این حقیر . . .
ممنونم که خوب میخونی آخه این حقیر خیلی غفلت داره ولی تسلیمه تسلیمه.
اللهی راضیم راضی از تو که خدای منی تو هم راضی باش از من که عبد توام
اللهی من عاجزم و تو توانا وتوانا بر عاجز رحم میکند و لطف
اللهی من گدایم و تو پادشاه و پادشاه کریم است بر گدا
حقیر سر تا پا عصیان

نسرین پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:29 ب.ظ

سلام خدا رو هزار مرتبه شکر که حالش بهتر شده-مرسی

سلام
الحمدالله
یا شافع الامراض اشفع به کل مریض
حقیرسرتا پا گناه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد