نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

تسلیم میشوم ولی با شناخت ومعرفت
نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

تسلیم میشوم ولی با شناخت ومعرفت

شرافت در دوستی

داشتم به این فکر میکردم که دوستی با خداوند را چگونه میشود توضیح داد و فهمید که کلمه بسیار زیبای آقا سید که فرمود خداوند در دوستی با دوستانش شرافت دارد و کسی را یارای جبران آن نیست ،. . . در میان پیامبران اللهی حضرت ابراهیم ع و حضرت یوسف ع و حضرت موسی ع و حضرت عیسی ع و نیز حضرت خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی ص از جمله کسانی بودند که از بنامترین پیامبران بودند و کرامات و اعجاز بسیاری را برای هدایت انسان از طرف خداوند آوردند ولی این حقیر چند مورد را بیان میکنم تا بدانیم مقام دوستی خداوند بزرگتر و عزیزتر از این مقامها و کرامات بوده است . . . . زمانی که موسی ع برای جنگ با فرعون وعده داد آمد و با خیال راحت خوابید و فردا در حضور فرعون چیزی را دید که شکوه به درگاه خداوند برد . زمانی که فرعون از خود کرامتی را نشان داد و موسی از انجام آن عاجز شد به خداوند عرض کرد خدایا تو یاور موسی ع یا فرعون . و خداوند فرمود * موسی دیشب که تو راحت خوابیدی فرعون تا صبح با خدای تو صحبت کرد و اعلام عجز کرد و از من خواهان کمک شد و من یاری دهنده بی مرز هستم . !!! آری شرافت در دوستی . . . . .روزی جوانی به نزد حضرت محمد ص آمد و با گریه و ناله عرض کرد که من مرتکب گناهی شده ام عظیم که میترسم خداوند مرا نبخشد . آن حضرت خیلی سعی کرد او را آرام کند ولی نشد سوال کرد مگر چه کرده ای عرض کرد در حال کفن دزدی بودم که با میتی زنا کردم . . . . ناگهان پیامبر ص بلند شد و فرمود از ما دور شو که آتش عذاب تو ما را فرا نگیرد . . . جوان از آنجا دور شد و کنار کوهی به خاک افتاد و چهل روز و شب با خدای خود خلوت کرد و روز چهلم عرض کرد خداوندا اگر مرا بخشیدی با پیامبرت مرا خبر بده والا آتشی نازل فرما و مرا بسوزان که من طاقت جهنم را ندارم . . . در آن زمان خداوند آیه الله یحب التوابین را به حضرت محمد ص نازل کرد و آن حضرت از بخشش خدا متعجب شد و خوشحال . . . آری شرافت در دوستی ، حال پیامبر ص خود در زمان حوادث دنیوی به دوستان خداوند توسل میکردند مثل اویس قرنی که پیامبر او را ندید ولی همیشه از او به دوست خداوند یاد میکرد . . . . آری این همان وفای به عهد است عهدی که خداوند با دوستانش بسته که همیشه حافظ آنها باشد . . . وبعدا در مورد چگونگی دوستی خداوند اگر روزیمان بود خواهم نوشت . . . اما با اختصار و مفید اینگونه که بزرگان عرفان گفته اند دوستان خدا همان آنانند که در خدمت خلق و آزاد از بند هر مخلوقی و بنده تسلیم شده خداوند یکتایند . . . شده یه چیز خاصی داشته باشید که دوست دارین به کسی هدیه اش بدین معمولا به دوست صمیمی تون فکر میکنین واز میان پدر و مادر که عزیزانند و یا اقوام و بستگان دوستتان را انتخاب میکنید در حالی که آنها عزیزانتان هستند و اگر صحبت سرری و یا رازی داشته باشید مخفیانه به صمیمی ترین دوستتان میگویید آری خداوند هم اسرارش را دوستانش میگوید برای همین است که تا به حال اسرار مانده و دست هر بی سر و پایی نی افتاده . . . . پناهنده درگاه حضرت حق حقیر سر تا پا گناه
نظرات 3 + ارسال نظر
بی نشان پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:41 ق.ظ http://khoda19.blogfa.com

دوست دارم عباس جون

سلام
چنان مستم تو کردی سید هو دمادم میکنم هرلحظه هوهو
ایا ای سید صالح مدد کن من آن درویش آرامم مددکن

نسرین پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:57 ق.ظ

درود
دوست بسیار عزیزی بنام امیر تصادف کرده دیشب و از دیشب رفته توی کما خواهش میکنم ازتون واسه سلامتیش دعا کنید . مرسی

شفای مریضان صلوات
اللهم اشفع به کل مریض

درویشی پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:38 ب.ظ http://hamshagerdi.blogsky

سلام.روز و روزگار بر شما خوش انشاءالله.
من چندین بار عنوان وبلاگ شما را در لیست وبلاگ های به روز بلاگ اسکای دیده بودم و عنوان آن برایم جالب بود اما به علت تراکم کاری زمان لازم برای درنگ را نداشتم تا به امشب. و حقیقتا بعد از چندلحظه حضور در وبلاگ شما مطالب جالبی رو خوندم و دیدگاه شما رو نسبت به خدا و بنده هاش می پسندم و با نظر دوستی که گفته بودند مطالب سنگینه چندان موافق نیستم. این مطالب نیاز به کمی دقت و تفکر داره .
امیدوارم جاودانه باشید و برقرار.

سلام بر صفای درونت
نمیدونم چرا احساس میکنم بعضی وقتها باید گفت ، ولی یقین دارم که خیلی وقتها نباید گفت !
ممنونم که لطف کرده وقت گذاشته و مهمان این حقیر شدید . . . دعا در حق این حقیر کنید تا هدایت شوم . . .
حقر سرتا پا گمراه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد