نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

تسلیم میشوم ولی با شناخت ومعرفت
نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

نه شاهی نه درویشی فقط عبد خداوندم

تسلیم میشوم ولی با شناخت ومعرفت

قاتلان حضرت زهرا س در تاریخ اعتراف کردند

اقرار ابوبکر به هجوم به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها
(1)عبد الرحمن بن عوف به هنگام بیمارى ابوبکر به دیدارش رفت و پس از سلام و احوال‌پرسى، با او گفت و گوى کوتاهى داشت. ابوبکر به او چنین گفت:
من در دوران زندگى بر سه چیزى که انجام داده‌ام تأسف مى‌خورم ، دوست داشتم که مرتکب نشده بودم ، یکی از آن‌ها هجوم به خانه فاطمه زهرا بود ، دوست داشتم خانه فاطمه را هتک حرمت نمى‌کردم؛ اگر چه آن را براى جنگ بسته بودند... .

بررسی رجالی:
(2)حمید بن مخلد بن قتیبة بن عبد الله الأزدى (متوفاى 248 یا 251هـ)، صاحب کتاب الأموال. ابن حجر در باره او مى‌گوید:
حمید بن مخلد بن قتیبة بن عبد الله الأزدی أبو أحمد بن زنجویه وهو لقب أبیه ثقة ثبت له تصانیف.
(3) عثمان بن صالح بن صفوان السهمى (متوفاى 219هـ)، از روات بخارى، نسائى و ابن ماجه.
عثمان بن صالح بن صفوان السهمی مولاهم أبو یحیى المصری صدوق.
(4) اللیث بن سعد بن عبد الرحمن الفهمی (متوفاى175هـ) ، از روات بخارى ، مسلم و …
اللیث بن سعد بن عبد الرحمن الفهمی أبو الحارث المصری ثقة ثبت فقیه إمام مشهور.
(5) ابن حبّان ، از دانشمندان مشهور علم رجال اهل سنت، علوان بن داوود را در کتاب «الثقات» ذکر کرده است :
عُلْوان بن داود البِجِلّی من أهل الکوفة یروی عن مالک بن مِغْوَل روى عنه عمر بن عثمان الحِمْصی.
(6) صالح بن کیسان (متوفاى بعد از 130 یا 140 هـ) ، از روات صحیح بخارى ، مسلم و…
صالح بن کیسان المدنی أبو محمد أو أبو الحارث مؤدب ولد عمر بن عبد العزیز ثقة ثبت فقیه.
(7) حمید بن عبد الرحمن بن عوف (متوفاى 105هـ)، از روایت صحیح بخاری و مسلم.
حمید بن عبد الرحمن بن عوف الزهری المدنی ثقة.
(8)عبد الرحمن بن عوف. صحابی

(9)
مقدسى حنبلی، از مشاهیر قرن هفتم هجرى و از بزرگان علم حدیث اهل سنت، این روایت را «حسن» دانسته، مى‌گوید:
قلت وهذا حدیث حسن عن أبی بکر إلا أنه لیس فیه شیء من قول النبی (ص).
این روایت از ابوبکر «حسن» است؛ گرچه در آن سخنى از رسول خدا (ص) نیست.
(10) سعید بن منصور، از بزرگان حدیث در قرن سوم هجرى در سنن خود این روایت را نقل کرده و گفته که این روایت «حسن» است.
جلال الدین سیوطى در جامع الأحادیث و مسند فاطمة و متقى هندى در کنز العمّال پس از نقل این روایت مى‌گویند:این روایت را ابوعبید در کتاب الأموال، عقیلى، طرابلسى در فضائل الصحابه، طبرانى در معجم الکبیر، ابن عساکر در تاریخ مدینه دمشق و سعید بن منصور در سنن خود نقل کرده‌اند و سعید بن منصور گفته: این حدیث «حسن» است؛ مگر این که در آن سخنى از رسول خدا نیست.

اعتراف شخصى مانند سعید بن منصور در قرن سوم هجرى و تعبیر او از این روایت به «حسن»، نشان‌دهنده این است که این روایت در قرون نخستین اسلامى مطرح و مورد قبول دانشمندان اهل سنت بوده است.
ادرس ها:
1-الأموال، ج 1، ص 387؛-الإمامة والسیاسة، ج 1، ص 21، -تاریخ الطبری، ج 2، ص 353،-العقد الفرید، ج 4، ص 254،-مروج الذهب، ج 1، ص 290؛-المعجم الکبیر، ج 1، ص 62، -سمط النجوم العوالی فی أنباء الأوائل والتوالی، ج 2، ص 465،العاصمی المکی، عبد الملک بن حسین بن عبد الملک الشافعی (متوفای1111هـ)
2-تقریب التهذیب، ج 1، ص 182،
3-ابن حجر، تقریب التهذیب، ج 1، ص 384،
4-ابن حجر، تقریب التهذیب، ج 1، ص 464،
5-الثقات، ج 8، ص 526،
6-ابن حجر، تقریب التهذیب، ج 1، ص 273،
7-حجر، تقریب التهذیب، ج 1، ص 182،
9-الأحادیث المختارة، ج 1، ص 90، المقدسی الحنبلی، أبو عبد الله محمد بن عبد الواحد بن أحمد (متوفای643هـ)
10-جامع الاحادیث ج 13، ص 101 و ج 17، ص 48؛-مسند فاطمه، ص34 و 35، -کنز العمال فی سنن الأقوال والأفعال، ج 5، ص 252،

دست نوشته ای نا قابل برای عشقم اباصالح المهدی عج



امان ز درد جدایی                 خدا کن که بیایی 

دلم به عشق تو مولا             چو نی دمد به نوایی
هوای خانه چه سنگین            غریب خانه کجایی؟
مدینه و غم مادر                      حبیب مادر مایی
درون میکده آقا                         منم چو مست و هوایی
اگر زدر تو نیای                          به ما ندی تو صفایی
نفس به ثانیه افتد                      طبیم من تو بیایی

بحث در جهل

 با سلام به پاکان 


امروز فهمیدم بحث کردن با افرادی که در قالب جهل شکل گرفتند بسیار اشتباه هست .


درونت رو مکدر میکنه چون همیشه جهل بی حیا بوده و بی مرز و شرور .


خداوندا به تو پناه میبرم از شر اسرار های خودم به ارشاد دیگران و مشغول شدم به غیر تو .


الله اکبر که چقدر سریع از یاد میبریم .


خداوندا هدایت فرما این بنده حقیر را تا بدانم غیر تو مرا نخواهد پذیرفت .


حقیر سرتا پا نقص و عصیان


ره صد ساله به یک شب نشود

باسلام به پاکان 

یادم میاد سید میگفت ره صدساله رو یک شبه نمیشه رفت ! 


آره واقعیت همینه ، چون تجربه منو ، از این بابت حالی کرد .

حتی افرادی که با عنایت خاص ورود کردن با توجه به پاکی و ممارست ایشان در مسیر بوده و اگر هم در دوران جوانی و پاکی عنایتی شده فقط ابزاری برای امتحان و طی مسیر بوده و اگر شخص متوجه این نباشد خداوند آن عنایت را که کرده یا میگیرد یا با ندادن معرفتش شخص خود را به هلاکت می افکند . 


که این در برخی از دوستان ما مشاهده شد .


حال اینکه اگر سالکین فکر میکنند که ورود به حریم قرب اللهی بی زحمت ممکن است ، بسم الله 


ما که ندیدیم اما یه سفارشی بهتون میکنم که مسیر رو سریع تر پیش میبره : در هر کاری برای خدا قدم بردارید .


مثلا اگر دست به سر فرزندتان یا فرزند دیگران میکشید نیتتان فقط برای خدا باشد و به خاطر خدا این محبت را بکنید  حتی اگر طهارت یا استحمام میکنید برای وصل به خدا انجام بدهید شیخ رجب علی خیاط رضوان الله تعالی علیه میگوید حتی اگر زن خود را میبوسید برای خدا و به خاطر خدا ببوسید و تعبیرش این بود :


زمانی که کسی برای خدا جهاد میکند تمام عوالم خلقت دلیل راه او میشوند . و سیر تکامل آنها در ابزار شدن برای مسیر مجاهد میباشد . 


البته جهاد برای رسیدن به قرب اللهی منظور تمام جهاد ها است و فقط خلاصه در موضوع خاص نمیشود .


پس نتیجه میگیریم که حتی ذره ای در این خلقت میتواند ابزار رسیدن ما به خدا باشد پس لحظه ای غفلت ، ما را در مسیر به تاخیر می اندازد .

اما در مورد اصلی ترین سبب های تقرب و تحقق فنا فی الله ، حب اهل بیت  ع حرف های بسیاری هست که حقیر قبلا عرایضی ارائه کردم و در آینده نیز خواهم گفت .

خداوندا ما را به جایگاه بندگی درگاهت هدایت فرما ...


حقیرم ذلیلم دخیلم یا الله

آدم باش تا خوب زندگی کنی

سلام به پاکان 

باتوجه به اینکه تمام سعی ام رو برای آدم شدن می کنم و تلاش برای بنده شدن ، از شما هم التماس دعا دارم .

حقیر سرتاپا گناه پر از نقص